Гордана Стокић Симончић
Универзитет у Београду
Филолошки факултет – Катедра за библиотекарство и информатику, Београд
gordana.stokic.simoncic@gmail.com
Драгана Сабовљев
Градска народна библиотека „Жарко Зрењанин“, Зрењанин
dragana.sabovljev@gmail.com
doi: 10.19090/cit.2018.32.12-23
Бр. 32 (мај 2018), стр. 12-23
Информациона писменост наставника и сарадника на Универзитету у Београду
Сажетак
У раду су представљени резултати истраживања које је спроведено током 2017. године на Универзитету у Београду, а
имало је за циљ да утврди ниво информационе писмености наставника и сарадника, испитујући њихову оспособљеност
за руковање истраживачким подацима. Истоветном онлајн анкетом (Вештина коришћења података и управљање
истраживачким подацима – Data Literacy and Research Data Management Research) прикупљани су подаци о навикама
истраживача (професора, сарадника, докторанада, библиотекара), у академским срединама већег броја европских
држава упоредо, да би се омогућило компаративно сагледавање проблематике.
Узорак од 85 испитаника потврдио је полазну претпоставку анкетара да ниво информационе писмености наставника
и сарадника на Универзитету у Београду треба систематски унапређивати. Но, показао је и мањак институционалне
инфраструктуре (политике, сервиси, средства, репозиторијуми, процедуре), па и недостатак, односно непознавање
стручне терминологије у области управљања истраживачким подацима, што све заједно директно утиче на ефективност
научног процеса.
Кључне речи:
Универзитет у Београду, наставници, сарадници, истраживачи, библиотекари, навике, информациона
писменост, анкета, Вештина коришћења података и управљање истраживачким подацима – Data Literacy and Research
Data Management Research, инфраструктура
Примљено: 25. марта 2018.
Прихваћено за објављивање: 15. априла 2018.
Информациона писменост наставника и сарадника на Универзитету у Београду
by
Гордана Стокић Симончић, Драгана Сабовљев
is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Преузми пун текст
|