НАУЧНИ ЧАСОПИС ЗА ТЕОРИЈУ И ПРАКСУ БИБЛИОТЕКАРСТВА
eISSN 2217-5563 ISSN (Print) 2217-5555
 





Ћирилица Latinica English
 


Радивој Радић
Универзитет у Београду
Филозофски факултет – Одељење за историју, Београд
rradic@f.bg.ac.rs

doi: 10.19090/cit.2022.40.51-68
Бр. 40 (Мај 2022), стр. 51-68


Школство и образовање у средњовековној Србији


Сажетак

У српској средњовековној средини постојала је свест о значају који су имали образовање и просвећеност. Сведена на мали део становништва, писменост је постајала ограничавајући чинилац образовања. Примање хришћанства и прихватање писама глагољице и ћирилице створило је предуслове за појаву школа и образовања. Значајно је било и стварање српске рецензије старословенског језика, као и делатност Светог Саве усмерена на реорганизацију цркве после стицања аутокефалности. У српској средњовековној средини знање се могло стицати на више начина: код свештеника, у манастирима и код приватних учитеља световњака.


Кључне речи:

Србија, средњи век, писменост, манастири, Свети Сава, школство, Константин Филозоф, образовање, књиге


Примљено: 29. марта 2022.
Исправке рукописа: 6. априла 2022.
Прихваћено за објављивање: 15. априла 2022.

Creative Commons License
Школство и образовање у средњовековној Србији by Радивој Радић is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Преузми пун текст