НАУЧНИ ЧАСОПИС ЗА ТЕОРИЈУ И ПРАКСУ БИБЛИОТЕКАРСТВА
eISSN 2217-5563 ISSN (Print) 2217-5555
 





Ћирилица Latinica English
 


Весна Р. Живковић
Градска библиотека у Новом Саду
vesna_zvkvc@yahoo.co.uk

Јелка Панић
Градска библиотека „Божидар Кнежевић”, Уб
panicjelka@gmail.com

doi: 10.19090/cit.2022.40.69-75
Бр. 40 (Мај 2022), стр. 69-75


Значај дигиталних библиотека у подстицању самосталног учења у мултимедијском окружењу


Сажетак

У раду се сагледавају промене настале у процесу наставе и образовања, проузроковане појавом савремених дигиталних технологија, које су подстакле постепени прелазак са традиционалне на мултимедијску наставу, као и значај дигиталних библиотека у функцији пружања информацијских услуга корисницима, посебно изражен у време пандемије вируса корона. Анализира се мултимедијско окружење као веома подстицајно за развијање компетенција за самостално и доживотно учење – предуслов напретка сваког демократски уређеног друштва те улога дигиталних библиотека, које у складу са принципима отвореног приступа информацијама, омогућавају високу доступност научног знања садржаног у њиховим збиркама и колекцијама.


Кључне речи:

дигиталне библиотеке, дигитализација, доживотно учење, информацијске услуге, мултимедијска настава, мултимедијско окружење, пандемија вируса корона, самостално учење


Примљено: 18. фебруара 2022.
Исправке рукописа: 21. априла 2022.
Прихваћено за објављивање: 29. априла 2022.

Creative Commons License
Значај дигиталних библиотека у подстицању самосталног учења
у мултимедијском окружењу
by Весна Р. Живковић и Јелка Панић is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Преузми пун текст