NAUČNI ČASOPIS ZA TEORIJU I PRAKSU BIBLIOTEKARSTVA
ISSN 2217-5563
 

Novi broj


Slađana Galuška
OŠ „Milorad Mića Marković“, Mala Ivanča
sladjanagaluska@gmail.com

Anđelka Tančić Radosavljević
OŠ „Ratko Mitrović“, Novi Beograd
andjelka.tancic@gmail.com

Gordana Ljubanović
Nacionalna biblioteka Crne Gore, Cetinje, Crna Gora
gordana.ljubanovic@cnb.me


Oštrenje Oštrog Perca: Istraživanje o informacionoj
i medijskoj pismenosti u osnovnoj školi


Sažetak
Oštro Perce je projekat Društva školskih bibliotekara Srbije za unapređenje informacione i medijske pismenosti (IMP) u osnovnoj i srednjoj školi. Traje četiri godine i potrebne su mu modifikacije zato što su u međuvremenu usvojeni obrazovni standardi međupredmetnih kompetencija koji ukazuju na potrebu da se elementi IMP ugrade u raličite nastavne predmete. Takođe, zapažanje je autorki da su elementi informacione pismenosti manje zastupljeni u školskoj praksi nego elementi medijske pismenosti. Istraživanje ne postavlja novu hipotezu, nego treba da potkrepi iskustva iz prakse empirijskim podacima i da pomogne u prilagođavanju sadržaja i aktivnosti projekta, kao i da doprinese daljoj implementaciji elemenata IMP u nastavni plan i program.

Ključne reči:
informaciona pismenost, medijska pismenost, osnovno obrazovanje, školski bibliotekar, Srbija, Oštro Perce, Osnovna škola „Milorad Mića Marković“, učenici, nastavnici



Preuzmi pun tekst (255 KB)