NAUČNI ČASOPIS ZA TEORIJU I PRAKSU BIBLIOTEKARSTVA
ISSN 2217-5563
 

Novi broj


Gordana Stokić Simončić
Univerzitet u Beogradu
Filološki fakultet
Katedra za bibliotekarstvo i informatiku, Beograd
gordana.stokic.simoncic@gmail.com

Vesna Vuksan
Univerzitet u Beogradu
Univerzitetska biblioteka „Svetozar Marković“
vesnavuksan@gmail.com


Praksa odnosa s javnošću u javnim bibliotekama Srbije


Sažetak
U razvijenim bibliotečko-informacionim sredinama bibliotekari svoju ulogu posrednika u komunikaciji smatraju suštinski važnom u kontekstu ponude fondova, usluga i programa na pravi način. Ova studija slučaja empirijski istražuje i sagledava praksu odnosa s javnošću u javnim bibliotekama Srbije, te pruža preporuke za dalji razvoj ove oblasti. Primarnu ciljnu grupu u istraživanju čine direktori javnih biblioteka, njihovi pomoćnici i rukovodioci sektora i odeljenja, a sekundarnu saradnici na poslovima PR-a. Metodološki pristup ogleda se u sprovođenju onlajn ankete kojom su prikupljeni podaci kvantitativnog i kvalitativnog karaktera od ukupno pedeset ispitanika. Iako je teško govoriti o razvijanju ili stagnaciji ove oblasti, budući da u Srbiji do sada nisu rađena slična istraživanja, jasno je da se biblioteke sve više okreću intenzivnoj komunikaciji s javnošću. Zabeležena su značajna zapažanja u pogledu razumevanja pojma odnosa s javnošću, profila zaposlenih koji se bave ovim poslom, važnosti interne komunikacije, vizuelnog identiteta, zatim kvaliteta razgovora sa stejkholderima, te svesti da pojedini segmenti rada koje biblioteka obavlja suštinski pripadaju ovoj oblasti.

Ključne reči:
odnosi s javnošću, javne biblioteke, Srbija, PR menadžer, komunikacija, zaposleni, korisnici, lokalna zajednica, vizuelni identitet, kultura organizacije



Preuzmi pun tekst (159 KB)