НАУЧНИ ЧАСОПИС ЗА ТЕОРИЈУ И ПРАКСУ БИБЛИОТЕКАРСТВА
ISSN 2217-5563
 

Нови број


Славица Јурић
ОШ „Свети Сава“, Бачка Паланка
slavicajuric@live.com


Oд огледног пројекта до модела за системске промене у школској библиотеци


Stanišić, Katarina. Transformacija školske biblioteke u informacioni centar škole. Beograd: Biblioteka plus, 2012.

Добри пројекти не препознају се само по квалитетним пројектним садржајима и активностима, него и по специфичној иконографији која их прати. Тако школски библиотекари препознају светло-зелене позадине са силуетама људи и бинарним кодом на приручницима, омотима и плакатима пројекта Интернест, као знак проверене вредности. Пројекат Невладине организације „Библиотека плус“, чији је аутор Зоран Хамовић, директор Издавачке куће Clio, постоји од 2006. године као програмски пакет различитих активности за библиотеке средњих школа. Те 2006. године пројекат је покренут као пилот-пројекат у XIII београдској гимназији, да би се после тога постепено ширио и растао у сваком погледу: припремљен је мултимедијални приручник о медијској писмености која постаје главни циљ пројекта; пројектне активности добијале су нове садржаје све више се усмеравајући на тзв. нове медије; уведен је семинар за менторе; као завршница организује се Фестивал креативности; осмишљено студијско путовање у неку од земаља ЕУ за добитнике награде на Фестивалу; растао је и мењао се број школа учесница који чине мрежу центара изврсности по Србији.



Преузми пун текст (147 KB)