Мирјана Рикало
Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад
mirjana.rikalo@gmail.com
Драгољуб Новаковић
Универзитет у Новом Саду
Факултет техничких наука
Графичко инжењерство и дизајн, Нови Сад
novakd@uns.ac.rs
Марија Лазаревић
Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад
lazarevicmarija.vps@gmail.com
|
Боја као елемент у промоцији
графичких производа који стварају бренд
на темељима винчанске културе
|
Сажетак
Од самог открића винчанске културе, домаћа јавност јој је поклањала, чини се, скромну пажњу у односу на њен изузетан значај за развој културе на Балкану и у Европи. У циљу њеног што успешнијег брендирања, у овом раду су представљена истраживања чији је циљ био да се испитају најупечатљивије и најнеутралније боје везане за предмете винчанске културе. Истраживане су боје којима би могли привући пажњу посетилаца музеја, археолошког локалитета, читалаца књига или каталога, а у вези су са винчанским периодом. Са друге стране, у истраживањима се тежило проналажењу неутралних боја, које могу да се користе за позадину штампаног материјала, боја које неће бити у првом плану и оптерећивати око, а које ће ипак припадати сету винчанских боја.
Кључне речи:
рендирање, боја у брендирању, винчанска култура, културе неолита, археолошко налазиште Винча, маркетинг, штампани промотивни материјал, фонт Винчица, преференције боја према полу, преференције боја према старости
Преузми пун текст (2532 KB)
|