НАУЧНИ ЧАСОПИС ЗА ТЕОРИЈУ И ПРАКСУ БИБЛИОТЕКАРСТВА
ISSN 2217-5563
 

Нови број


Senada Dizdar
senadadizdar@gmail.com

Lejla Hajdarpašić
lejla.hajdarpasic83@gmail.com

Filozofski fakultet u Sarajevu, Sarajevo, BiH
Odsjek za komparativnu književnost i bibliotekarstvo


Razvoj informacijske pismenosti na Univerzitetu u Sarajevu


Сажетак
Savremeno složeno informacijsko okruženje, koje karakterizira kompleksan spoj analognih i digitalnih izvora, zahtijeva da se u visokoškolskom okruženju redefiniraju nastavni planovi i programi i prilagode sticanju novih vještina, koje će omogućiti pronalaženje, vrednovanje i efikasno korištenje informacija. Da bi se ostvarili ti ciljevi potrebno je promijeniti obrazovnu praksu, što predstavlja jedan od ključnih problema. Naime, nije potrebno promjeniti samo sadržaj učenja, nego je potrebno uvesti i nove modele učenja, dakle aktivno učenje, koje se temelji na implementaciji informacijske pismenosti u cijeli obrazovni sistem i na sve učesnike u tom procesu. To potvrđuje i implementacija informacijske pismenosti u Bosni i Hercegovini, čiji razvojni put, uz sve probleme koje su prošli svi koji su implementirali informacijsku pismenost u obrazovni sistem, ima i svoje specifičnosti, uslovljene historijskim i političkim problemima koji se odražavaju i na obrazovni sistem. Cilj rada je predstaviti razvoj informacijske pismenosti na Univerzitetu u Sarajevu. Analiza će pokazati koliko se do sada uradilo na provođenju informacijske pismenosti na ovim prostorima i ukazati na dalje korake koje je potrebno napraviti kako bi koncept zaživio kao dio nastavnih kurikuluma.

Кључне речи:
informacijska pismenost, informatička pismenost, cjeloživotno učenje, Bolonjski proces, visokoškolsko obrazovanje, Univerzitet u Sarajevu, Model prožimanja komponenti



Преузми пун текст