НАУЧНИ ЧАСОПИС ЗА ТЕОРИЈУ И ПРАКСУ БИБЛИОТЕКАРСТВА
ISSN 2217-5563
 

Нови број


Жељко Вучковић
Универзитет у Новом Саду
Педагошки факултет у Сомбору
zeljko.sombor@yahoo.com

Гордана Стокић Симончић
Универзитет у Београду
Филолошки факултет
Катедра за библиотекарство и информатику
gordana.stokic.simoncic@gmail.com


Парадокси знања у дигиталном свету


Сажетак
Најважнији актери информационог друштва, школе, универзитети, библиотеке, суочавају се са парадоксима дигиталног света: површност и брзина замењују мудрост и образовање, растући квантитет информација и разни методи лаког и брзог приступа не гарантују квалитет и креативност њихове употребе. Постмодерно уверење да су све вредности легитимне и да су све информације и све истине лако доступне у дигиталном облику, као негативан резултат има недовољну информациону писменост и све очигледнији недостатак елементарних знања о свету у којем живимо. Сви појединци и институције одговорни за смер и смисао дигиталне револуције морали би да заједнички дефинишу основне циљеве информатизације и дигитализације.

Кључне речи:
дигитализација, знање, библиотеке, постмодерна култура, информационо друштво, социјална епистемологија, библиотекарско образовање, информациона писменост, стратегије образовања



Преузми пун текст (195 KB)