НАУЧНИ ЧАСОПИС ЗА ТЕОРИЈУ И ПРАКСУ БИБЛИОТЕКАРСТВА
ISSN 2217-5563
 

Нови број


Мирјана Старчевић
Институт Сервантес Београд
mirjanastarcevic@hotmail.com

Радмила Јаничић
Универзитет у Београду
Факултет организационих наука
Катедра за маркетинг менаџмент и односе с јавношћу, Београд
janicic.radmila@fon.bg.ac.rs


Активности односа са јавношћу у Институту Сервантес у Београду


Сажетак
Институт Сервантес у Београду основан је 2004. године и од тада спроводи редовно активности односа с јавношћу. Према броју посетилаца, полазника курсева и чланова библиотеке „Хосе Јеро“, која је у саставу центра, закључује се да се активности односа с јавношћу спроводе успешно. Рад се бави квантитативно-квалитативном анализом активности односа с јавношћу спроведених од септембра 2011. до јуна 2012. Захваљујући редовном праћењу медија и спровођењу анкета код посетилаца културних догађаја и полазника курсева, можемо утврдити колико активности односа с јавношћу доприносе посети центру. Институт Сервантес примењује и друге инструменте промоције као што су унапређење продаје, оглашавање, директни маркетинг, али односи с јавношћу представљају најважнију активност интегрисаних маркетиншких комуникација. Посебну пажњу посветићемо све важнијој директној комуникацији коју омогућавају нови медији.
Посебан циљ је да се поред прецизне анализе дијагностикују проблеми и предложе решења која могу да се практично примене у раду центра.
У раду су коришћени аналитичко-синтетички, метод испитивања и дескрипције.

Кључне речи:
Институт Сервантес, Београд, односи с јавношћу, односи с медијима, маркетинг, интерна комуникација, спонзорство, хиспанска култура, шпански језик, промоција



Преузми пун текст (173 KB)